JOHN WILEY AND SONS LTD

Be Creative

Be Creative

Produktbeskrivelse

I denne spennende boken kartlegger Angela McRobbie det ‘euforiske’ øyeblikket av den nye kreative økonomien, som fikk en fremtredende plass i Storbritannia under Blair-årene. McRobbie analyserer denne utviklingen i lys av moderne erfaringer med økonomisk møte med sparsommelighet og usikkerhet knyttet til arbeid og ansettelse. Med dristige argumenter tar hun for seg hvordan den kreative økonomien blir presentert som en form for ‘arbeidsreform’. Hun foreslår at kreativitetens struktur fungerer som et presist verktøy for å tilpasse den utvidede, unge urbane middelklassen til en fremtid med arbeid som mangler de rettighetene og sikkerhetsgarantiene som tidligere generasjoner kjempet for gjennom den etterkrigs sosiale demokratiet. Med et perspektiv fra kulturstudier re-evaluerer McRobbie motstand som en ‘fluktlinje’ og belyser hva som står på spill i den nye kulturen og kreativitetens politikk. Hun analyserer ‘prosjektarbeid’ som legemliggjøringen av fremtidens arbeid og stiller spørsmålet om hvordan mennesker som navigerer i denne ukjente terrenget vil tilpasse seg.

Prishistorikk

Lavest
789 KR
Høyest
822 KR
Gjennomsnitt
807 KR
Median
806 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke JOHN WILEY AND SONS LTD
Navn Be Creative
GTIN/EAN/ISBN 9780745661940
Kategorier Bøker