JOHN WILEY AND SONS LTD

Bodies and Mobile Media

Bodies and Mobile Media

Produktbeskrivelse

Har du noen gang vurdert hvordan mobile medier påvirker hva vi ser, hører og er oppmerksomme på, eller hvordan de endrer bevegelsene våre gjennom byen? I løpet av det siste tiåret har mobile medier og kommunikasjonsteknologier blitt dypt integrert i vår persepsjon og kroppslige opplevelse av verden. I boken "Bodies and Mobile Media" utforsker Ingrid Richardson og Rowan Wilken mobile medier som en linse for å forstå hvordan legemliggjøring både former, og formes av, medieopplevelsen. Boken gir en unik tilnærming ved å fokusere på spesifikke sansefunksjoner og kroppsdeler – inkludert øyne, ører, ansikt, hender og føtter – for å vurdere de ujevne forholdene av sensorisk persepsjon som er i spill i vårt engasjement med mobile enheter. Hvert kapittel tilbyr rike og lettfattelige fortellinger om praksiser knyttet til mobile medier, vevd sammen med moderne forskning innen mediestudier og fenomenologi. Avslutningskapitlet reflekterer over bruken av mobile medier som en synestetisk opplevelse. Ved å tolke teoretiske innsikter om hvordan vi forholder oss til mediene, gir boken en dypere forståelse av interaksjonen mellom kropp og teknologi.

Prishistorikk

Lavest
230 KR
Høyest
240 KR
Gjennomsnitt
235 KR
Median
235 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke JOHN WILEY AND SONS LTD
Navn Bodies and Mobile Media
GTIN/EAN/ISBN 9781509549627
Kategorier Bøker