Boken "Book Wars" tar for seg de turbulente tiårene der bokbransjen kolliderte med den store teknologiske revolusjonen i vår tid. Fra den raske veksten av ebøker til eksplosjonen av selvpublisering og den økende populariteten av lydbøker, gir "Book Wars" en omfattende og detaljert fremstilling av den teknologiske omveltningen i en av våre mest betydningsfulle og suksessrike kreative industrier. Akkurat som i andre bransjer har forlagene blitt kastet ut i kaos av den digitale revolusjonen. Grunnlaget for denne industrien, som har vært etablert i 500 år gjennom pakking og salg av ord og bilder i form av trykte bøker, ble stilt spørsmål ved av en teknologisk revolusjon som muliggjorde rask og kostnadseffektiv lagring, manipulering og overføring av symbolsk innhold. Forlag og detaljister befinner seg nå i en situasjon hvor de må navigere gjennom en økning av nye aktører som tilbyr nye produkter og tjenester, og som utfordrer mange av deres dypt forankrede prinsipper og overbevisninger. Den gamle industrien står overfor nye realiteter.