Hvordan kan kommunikasjonspraksis fra regjeringer, NGOer og sosiale bevegelser øke mulighetene for borgerledet endring? I denne tankevekkende boken oppfordrer Thomas Tufte til en grundig nytenking av hva som kreves for å muliggjøre borgernes stemmer, deltakelse og makt i prosessene rundt sosial endring. Med eksempler fra bevegelsen Indignados i Spania til medieaktivister i Brasil, fra rurale samfunnsarbeidere i Malawi til UNICEF sine globale outreach-programmer, presenterer han nyskapende debatter om medienes og kommunikasjonens rolle i å fremme sosial endring. Tufte tilbyr både nye og omstridte tilnærminger til hvordan man kan forstå sosial endring fra bunnen av, og understreker behovet for at institusjoner – både regjeringer og sivilsamfunnsorganisasjoner – må være i takt med sine valgkretser. "Communication and Social Change" gir essensielle innsikter for studenter og forskere innen medievitenskap og kommunikasjon, samt for alle som er opptatt av praksiser og prosesser som fører til medborgerskap.