I dagens digitale tidsalder har søk etter helseinformasjon på nettet og bruk av helseapper på mobile enheter blitt en integrert del av hverdagen vår. Men denne tilgangen kan både styrke og svekke vår helse. I boken "Digital Health Promotion" gir Ivy O’Neil en engasjerende oversikt som kritisk drøfter de teoretiske grunnlagene for digital helsefremming, samt bruken av digitale verktøy og strategier for å fremme helse. O’Neil utforsker hvordan moderne teknologi kan forbedre helsetjenestetilbudet og øke tilgjengeligheten og effektiviteten av helsek kommunikasjonsarbeid. Samtidig adresserer hun utfordringene som disse teknologiene medfører for den sosiale helsemodellen, ettersom de ofte fokuserer på individet og overser viktige sosiale, miljømessige og økonomiske faktorer som påvirker helse. Ifølge O’Neil kan digitale teknologier både ha negative og positive konsekvenser, og kan bidra til den økende helseulikheten. Dette reiser spørsmål ved hvorvidt de er forenlige med prinsippene og verdiene som ligger til grunn for helsefremmende arbeid. Boken tilbyr derfor en kritisk, praktisk og gjennomtenkt oversikt over disse problemstillingene.