Mote brer om seg som aldri før, under et intensiverende søkelys der aktivister krever ansvarlighet overfor miljøet. Debatter reiser kritiske spørsmål om utnyttelse i globale forsyningskjeder og den utstrakte bruken av ulønnet arbeidskraft. Digitale teknologier setter tradisjonelle moteindustrier under press, mens små, uavhengige motedesignere introduserer banebrytende innovasjoner og arbeider på en mer sosialt inkluderende måte. Denne boken bidrar til en ny forståelse av mote gjennom et sosiologisk perspektiv. Ved å fokusere på arbeidshverdagen til uavhengige designere, bygger forfatterne på etnografisk forskning og intervjuer utført i London, Berlin og Milano. De undersøker hvordan de urbane politiske regimene i disse byene former mikrobedrifter og den fremvoksende politiske økonomien, samt hvilke strukturer som trengs for at designere skal kunne blomstre. Boken fremhever flere sentrale begreper – inkludert 'miljøet av mote arbeidskraft', 'sosial mote' og 'motediversitet' – og gir innsikt i den nye verden av digital moteteknologi.