Erving Goffmans arbeid har gjort et betydelig inntrykk innen medie- og kommunikasjonsfagene, og hans bøker er mye referert til. Goffman har inspirert forskning på nyhetsinnramming, massemedia og sosiale medier, og hans teorier har gitt nye perspektiver på hvordan kommunikasjon, selvoppfatning, publikum og offentlige liv blir formidlet av, men også går utover, bestemte teknologiske former. Hva er årsakene til den vedvarende relevansen av denne banebrytende teoretikeren? I boken "Goffman and the Media" analyserer Peter Lunt kritisk hvordan og hvorfor Goffmans konsepter – ansiktsarbeid, den medierte selvoppfatningen, fremscene og bakscene, inntrykkshåndtering, medieinnramming og logikker, fotfeste og interaksjonsritualer – fortsatt er relevante innen feltet. Goffmans sosiologi fremstår ikke bare som en vedvarende innflytelse, men også som en kilde til ny inspirasjon i vår stadig mer interaktive verden. "Goffman and the Media" er en original og skarpsindig analyse, og utgjør en viktig lesning for studenter og forskere som ønsker å forstå denne fascinerende tenkeren fra et mediestudier-perspektiv.