JOHN WILEY AND SONS LTD

Goffman and the Media

Goffman and the Media

Produktbeskrivelse

Erving Goffmans elskede verk er mye sitert innen medie- og kommunikasjonsstudier. Bøkene hans har gitt opphav til forskning på nyhetsrammer, massemedia og sosiale medier, og har invitert til nye innsikter i hvordan kommunikasjon, identitet, publikum og det offentlige liv formes av, men også overskrider, spesifikke teknologiske former. Hva forklarer den vedvarende relevansen av denne originale teoretikeren? I boken ‘Goffman and the Media’ undersøker Peter Lunt kritisk hvordan og hvorfor Goffmans begreper – ansiktsarbeid, den medierte selv, scenen og bakscenen, inntrykkshåndtering, medierammer og logikker, footing og interaksjonsritualer – fortsatt har stor betydning i feltet. Til syvende og sist fremstår Goffmans sosiologi ikke bare som en vedvarende påvirkning, men også som en kilde til nytt inspirasjon i vår stadig mer interaktive verden. Original og innsiktsfull, fremstår ‘Goffman and the Media’ som essensiell lesning for studenter og forskere som ønsker å utforske denne fascinerende tenkeren fra et mediestudieperspektiv.

Prishistorikk

Lavest
223 KR
Høyest
255 KR
Gjennomsnitt
228 KR
Median
227 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke JOHN WILEY AND SONS LTD
Navn Goffman and the Media
GTIN/EAN/ISBN 9780745688893
Kategorier Bøker