Med over halvparten av verdens befolkning nå bosatt i byer, er spørsmål knyttet til de kulturelle og politiske retningene i urbane samfunn mer presserende enn noensinne. Boken 'Media and the City' utforsker den globale byen som en arena hvor disse problemstillingene blir tydelig synlige. Som et rom for intens kommunikasjon og mangfold tvinger den globale byen oss til å reflektere over utfordringene ved å dele nærrom med andre. Får vi virkelig muligheten til å se, høre og forstå våre naboer? I denne tankevekkende boken undersøkes de motstridende realitetene av kosmopolitanisme, som kommer til uttrykk gjennom fire sentrale grensesnitt: konsum, identitet, fellesskap og handling. Hvert grensesnitt analyseres gjennom en serie av kontraster som avslører den globale byen som et sted for antagonismer, empatier og sameksisterende særpreg. 'Media and the City' er ikke bare aktuelt, men også tverrfaglig og perspektivrikt, og vil være viktig lesning for studenter og forskere innen medier og kommunikasjon, kulturstudier og sosiologi, samt av interesse for andre.