Feltet antropologi har brukt tid på å anerkjenne medienes betydning i den moderne kulturen. I denne viktige nye boken gir Anna Pertierra en levende fremstilling av hvordan antropologi, som tidligere var nært knyttet til studiet av eksotiske kulturer, har blitt en sentral del av den globale studien av medier og kommunikasjon. Boken tar for seg utviklingen av antropologiske studier innen media, oppdagelsen av digitale kulturer, samt bruken av etnografiske metoder blant medieforskere verden over. Ved å sammenflette etablerte debatter innen sosiokulturell antropologi med nyskapende forskning innen digital kultur, forklarer boken hvordan antropologi passer inn i fortellingen og studiet av medier i dagens samfunn. Den utforsker også det gjensidige likegyldigheten og den påfølgende 'kjærlighetsaffæren' mellom antropologi og mediefag, for å forstå hvordan og hvorfor denne transformasjonen har funnet sted. I tillegg viser boken hvordan antropologiske teorier og metoder tilbyr verdifulle perspektiver for å navigere i den digitale tidsalderen.