Boken «Platforms, Power, and Politics» utforsker hvordan den politiske kommunikasjonen har endret seg i takt med den stadig større rollen digitale teknologier spiller i hverdagen. I dag fungerer teknologiske plattformer som kraftfulle politiske verktøy, ikke bare for verdensledere og politiske kampanjer, men også for sosiale bevegelser, journalister og ikke-statlige organisasjoner. Disse plattformene er avgjørende for måten folk kommuniserer om politikk, får innsyn i og deler politisk informasjon, samt hvordan de handler for å oppnå sine politiske mål. Dette er den første læreboken som setter digitale plattformer i sentrum for forståelsen av politisk kommunikasjon. Med globale eksempler som strekker seg utover de vestlige demokratiene, avdekker teksten hvordan digitale teknologier som sosiale medier og søkemotorer stadig mer former den politiske kommunikasjonen i ulike land. Den viser hvordan de grunnleggende prosessene i politisk kommunikasjon blir omformet av plattformer, fra måten valg blir utkjempet på til hvordan saker får plass på beslutningstakeres agendaer. Temaene spenner fra offentlig opinion til de bredere implikasjonene av digital teknologi i politisk rom.