Tredje utgave av 'Popular Music and Society' er fullstendig revidert og oppdatert, og gir en grundig utforskning av populærmusikk i lys av bredere debatter innen sosiologi samt medie- og kulturstudier. Boken er både innsiktsfull og lett tilgjengelig, og den setter fortsatt agendaen for forskning og undervisning innen dette spennende feltet. Den begynner med en grundig analyse av hvordan populærmusikk produseres, før den videre undersøker musikkens struktur som tekst samt hvordan publikum forstår og anvender musikk. Med rikelig med oppdaterte eksempler og data om den moderne produksjonen og konsumet av populærmusikk, inneholder boken oversikter og kritikker av teoretiske tilnærminger til dette dynamiske studieområdet. Den belyser også de mest betydningsfulle empiriske studiene som har formet disiplinen. Temaene som dekkes inkluderer: * Den nåværende organiseringen av musikkindustrien * Effektene av teknologiske endringer på produksjon * Historien og politikken bak populærmusikk * Kjønn, seksualitet og etnisitet * Subkulturer * Fans og mye mer.