Promotering har blitt en allestedsnærværende del av hverdagen i det 21. århundre, hvor nesten alt kan promoteres – fra vanlige varer og organisasjoner til mennesker, ideer, kulturer og fremtider. Boken 'Promotional Cultures' utforsker den betydningsfulle utviklingen av markedsføring, reklame, offentlig relasjonsarbeid, branding og lobbying, og undersøker hvordan disse praksisene har formet samfunnet vårt. Gjennom historiske fortellinger, samfunnsteoretiske analyser og eksempler fra virkeligheten, skildrer boken hvordan promotering har påvirket alt fra varer og kjendiser til politikk, markeder og sivilsamfunn. Den tar for seg en rekke fascinerende kasusstudier, inkludert haute couture mote, Apple Inc., Hollywood-filmer, Jennifer Lopez, Occupy-bevegelsen, Barack Obamas valgkampanjer, nyhetsproduksjon og den økonomiske krisen i 2008. Sammen gir disse eksemplene oss en dypere forståelse av hvordan promoteringens kultur kan dokumenteres, tolkes og forstås. 'Promotional Cultures' henvender seg til studenter og forskere innen medier, kultur og sosiologi, og gir innsikt i et stadig mer komplekst kommunikativt landskap.