Boken “Semantic Media” utforsker den nye epoken av medieteknologi som gir folk direkte tilgang til fakta, svar og 'kunnskap'. Dagens søkemotorer, apper og virtuelle assistenter formidler svar fremfor bare å henvise brukere til eksterne kilder. Denne boka tar for seg hvordan selskaper som Apple, Google, Facebook, Amazon og Microsoft designer media produkter som har som mål å forstå brukernes behov og intensjoner på en intuitiv måte. I denne konteksten analyserer forfatterne de subtile teknologiske praksisene som brukes av slike organisasjoner for å oppnå dette, samtidig som de diskuterer hvordan internett-søk er i stadig endring. Boken undersøker også de sosiale og politiske konsekvensene av at store selskaper i økende grad blir primære kilder til informasjon. Med et lettfattelig språk henvender “Semantic Media” seg til både studenter og akademikere innen medie-, vitenskaps- og teknologistudier, kommunikasjon og internettstudier, samt fagfolk som ønsker å utdype sin forståelse av det dynamiske landskapet innen medieteknologi.