Boken "Television Studies" gir en grundig oversikt over opprinnelsen, de sentrale ideene og de intellektuelle tradisjonene i dette spennende fagfeltet. Den utforsker de viktigste områdene av forskning innenfor tv-studier, hvordan disse områdene har utviklet seg, samt metodene som forskere har benyttet i sin studie av dem. Videre tar boken for seg hvordan fagfeltet har utviklet seg, og belyser de mest betydningsfulle verkene innen disiplinen. Denne utgaven sporer utviklingen av tv-studier frem til vår digitale tidsalder og undersøker framvoksende forskning, med fokus på nye spørsmål knyttet til feltets forhold til det digitale. Den andre utgaven inkluderer en grundig vurdering av hvordan internett-baserte tjenester, som Netflix, har påvirket fortellingene, industripraksisene og publikums opplevelse av fjernsyn. For alle som er nysgjerrige på hvordan eller hvorfor man bør studere fjernsyn, gir denne nye utgaven av "Television Studies" en klar og engasjerende oversikt over sentrale emner. Boken fungerer som en selvstendig introduksjon og plasserer de viktigste verkene i en bredere kontekst.