Hva ligger bak prislogikker, og hvorfor bryter visse prissystemer med standard økonomiske forventninger? Hva forklarer de varierende arbeidsmarkedresultatene for individer som har fått samme utdanning fra samme sted og som har lignende karakterer? Hvorfor velger nasjonale myndigheter å uttale seg om landets historie og identitet når de utvikler økonomiske politikk, og hva er årsaken til de intense kampene om bildene som pryder pengesedler? I denne medrivende boken finner Frederick F. Wherry svarene på disse og andre spørsmål i de kulturelle logikkene og dynamikkene som former og styrer markedene. Gjennom klar og lettfattelig prosa, sammen med illustrative eksempler, avmystifiserer han hva kultur er, og hvordan den kan gjenkjennes både i måten markedene er organisert på og i hvordan folk opererer innenfor dem. "The Culture of Markets" gir en omfattende introduksjon til de mysteriene som finnes i markedstudier og hvordan kulturelle analyser kan belyse disse utfordringene. Klarheten i argumentene vil gjøre dette til en uvurderlig ressurs for leseren.