Håndboken om språkundervisning samler et internasjonalt og tverrfaglig team av bidragsytere, og fungerer som et omfattende og uvurderlig referanseverk for språkundervisning. Dette omfattende referanseverket kombinerer nyeste forskningsresultater, dekning av sentrale temaer og eksempler fra undervisningspraksis på tvers av ulike språk og settinger. Boken gir en unik dybde i dekningen av emner som: de psykolinguistiske grunnlagene for språklæring; sosiale, politiske og pedagogiske kontekster; programdesign; utarbeidelse av undervisningsmaterialer og kursdesign; undervisning og testing; lærerutdanning; samt vurdering og evaluering. Forfatterne presenterer en balansert vurdering av de viktigste posisjonene og tilnærmingene, inkludert en grundig analyse av den stadig viktigere sosiale og politiske konteksten rundt språkundervisning. Skrevet av en internasjonal og tverrfaglig gruppe forfattere fra over et dusin forskjellige land, inkluderes mange språk som eksempler gjennom hele verket, hvor engelsk bare er ett av dem.