The Interactional Architecture of the Language Classroom
Produktbeskrivelse
Boken "The Interactional Architecture of the Language Classroom" av Paul Seedhouse, som vant MLA Kenneth W. Mildenberger Prize i 2005, presenterer et omfattende modell for organiseringen av interaksjon i L2 klasserommet samt en praktisk metodologi for analysen av denne interaksjonen. Seedhouse argumenterer for at det eksisterer en reflekterende sammenheng mellom pedagogikk og interaksjon i L2-klasserom, som står som grunnlag for den kontekstuelt frie arkitekturen i undervisningen. Boken gir en grundig forklaring av de grunnleggende prinsippene innen samtaleanalyse og vurderer eksisterende litteratur knyttet til interaksjon i L2-klasserom. Den fremhever den gjensidige relasjonen mellom den pedagogiske fokuseringen av interaksjonen og organiseringen av tur-taking, sekvenser og reparasjoner. Videre beskriver den den overordnede strukturen av interaksjon i L2-klasserom og illustrerer bruken av den analytiske metodologien. I tillegg undersøker boken hvordan samtaleanalyse kan bidra til forskningsagendaene innen anvendt lingvistikk og andrespråktilegnelse, noe som gjør den til en avgjørende ressurs for fagfolk innen lingvistikk og utdanning.