JOHN WILEY AND SONS LTD

The Mood of the World

The Mood of the World

Produktbeskrivelse

I mange vestlige samfunn har optimisme fra 1990-årene og tidlig 2000-tall blitt erstattet av en dyp uro og en følelse av bekymring. Etter finanskrisen føler mange seg dårligere stilt, og fremtiden fremstår som dyster. Stemningen har endret seg, og det er tydelig. Men hva er egentlig 'stemningen'? Hvordan kan følelser deles av mange, og hvordan former disse delte følelsene utviklingen av hendelser? I boken 'The Mood of the World' gir sosiologen Heinz Bude en svært original analyse av dette viktige, men ofte oversette temaet. Bude argumenterer for at stemninger er måter å være i verden på. De former hvordan vi opplever omgivelsene, hvilke følelser og tanker som dukker opp for oss, og hvilke som blir utelukket. Men stemninger er ikke bare private opplevelser; de danner derimot den grunnleggende tonen eller fargen i vår kollektive eksistens og erfaring. De spiller en avgjørende rolle i å bestemme våre politiske synspunkter og preferanser, våre holdninger og identiteter, og de gir mye av energien som driver former for kollektiv handling, inkludert sosiale bevegelser.

Prishistorikk

Lavest
237 KR
Høyest
247 KR
Gjennomsnitt
242 KR
Median
242 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke JOHN WILEY AND SONS LTD
Navn The Mood of the World
GTIN/EAN/ISBN 9781509519941
Kategorier Bøker