JOHN WILEY AND SONS LTD

The Social Life of Words

The Social Life of Words

Produktbeskrivelse

Med en ny tilnærming til sosialspråkvitenskapen tar "The Social Life of Words: A Historical Approach" leserne med på en reise gjennom hvordan engelsk ordbruk har utviklet seg over tid. Boken tilbyr en engasjerende og underholdende fremstilling av leksikalsk sosialspråkvitenskap og utforsker sosial betydning av ord ved å følge deres oppgang og fall. Gjennom en fortellende stil som fanger interessen, kombinerer teksten teorier innen sosialspråk med sosialhistorie og biografi, og avdekker hvordan ulike grupper av mennesker, basert på klasse, alder, rase, region, kjønn, yrke, religion og kriminalitet, har brukt spesifikke ord i både britisk og amerikansk engelsk. Fra velkjente ord som 'popcorn' og 'café' til mindre vanlige uttrykk som 'burgoo' og 'kiss me quick', viser "The Social Life of Words" mangfoldet av måter et nytt ord eller uttrykk kan ta på seg sociale konnotasjoner.

Prishistorikk

Lavest
449 KR
Høyest
481 KR
Gjennomsnitt
467 KR
Median
471 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke JOHN WILEY AND SONS LTD
Navn The Social Life of Words
GTIN/EAN/ISBN 9781119881032
Kategorier Bøker