Boken "The Sociology of Consumption: A Global Approach" gir studenter, forskere og interesserte lesere en omfattende oversikt over forbruk, fra ønsket om, kjøp, bruk, visning, utveksling og avhending av varer og tjenester. Med et globalt perspektiv og en spesiell vekt på sosial ulikhet, tilbyr denne boken en tidssvarende og original tilnærming til temaet forbruk. Forfatteren Stillerman tar oss med på en reise utenfor USA og Europa, og bruker eksempler fra sitt eget og andres forskning i Chile og andre Latinamerikanske land, samt i Europa, Midtøsten, Afrika, og Øst- og Sør-Asia for å utforske samspillet mellom globale og lokale påvirkninger på forbruk. Teksten undersøker den reelle opplevelsen ved å være forbruker, og fremhever hvordan sosiale ulikheter knyttet til klasse, kjønn, seksualitet, rase og alder former forbrukerpraksis og identiteter. Til slutt avdekker boken den viktige rollen forbruk har hatt i å fremme lokal og internasjonal aktivisme. Dette er en svært velkommen tilførsel til fagfeltet.