The Wiley Handbook of Ethnography of Education er en banebrytende referansebok som gir en grundig oversikt over dagens utdanningsetnografi, redigert av fremstående redaktører fra ledende tidsskrifter. Boken samler en internasjonal gruppe forfattere som gir en autoritativ vurdering og kritisk refleksjon over hvordan etnografisk forskning blir teoretisert og praktisert i dagens samfunn, fra landsbygda og avsidesliggende områder til virtuelle og visuelle innholdstyper. Dette verket fungerer som en viktig referanse og akademisk ressurs for de som ønsker å dykke dypere inn i etnografisk forskning innen utdanning og hvordan det kan berike både forskning og praksis. Boken engasjerer seg likt med etnografiens historie, den nåværende utviklingen samt fremtidigeutsikter. Den dekker en rekke både tradisjonelle og moderne temaer, inkludert grunnleggende mål og prinsipper, hva som kjennetegner ‘gode’ etnografiske metoder, teorienes rolle, samt globale og flerområdige etnografiske metoder i utdanningsforskning. I tillegg blir etnografiens mange former, inkludert visuelle aspekter, belyst og diskutert.