The Wiley International Handbook of History Teaching and Learning
Produktbeskrivelse
The Wiley International Handbook of History Teaching and Learning gir en grundig gjennomgang av forskningslitteraturen innen historieundervisning, med bidrag fra et internasjonalt panel av eksperter. Forfatternes arbeider belyser utviklingen feltet har opplevd de siste tre tiårene, og de tilbyr innsikt i både utfordringer og muligheter for fremtiden. Bidragsyterne inkluderer en bred representasjon av både etablerte og lovende nye forskere med varierte perspektiver på historieundervisning. Denne omfattende ressursen dekker sentrale temaer og problemstillinger innen historieutdanning, inkludert: politikk, forskning og samfunnsmessige kontekster; begrepsmessige konstruksjoner av historieutdanning; ideologier, identiteter og gruppeopplevelser i historieundervisning; praksiser og læring; historisk kompetanse: tekster, medier og sosiale rom; samt en diskusjon om enighet og uenighet. Med over 40 forfattere fra syv ulike nasjoner, representerer denne håndboken en uvurderlig ressurs for lærere, forskere og studenter med interesse for historieutdanning.