Siden TikTok ble ervervet og rebranded i 2018, har plattformen utviklet seg til å bli en av de raskest voksende sosiale medieplattformene i verden. Dette er den første kinesisk-utviklede plattformen som har oppnådd mainstream internasjonal suksess og har skapt sin egen nisje innen den globale kortvideoindustrien. I denne omfattende utforskningen av TikTok tar Kaye, Zeng og Wikström oss gjennom en historisk bakgrunn som viser fremveksten av sjangeren kortvideo. De plasserer plattformen i konteksten av de kulturer og kontroverser som har preget dens dramatiske vekst. Boken gir et grundig overblikk over TikToks funksjoner og bruksområder, de varierte markedene der plattformen opererer, samt styringsproblemene som har påvirket dens ekspansjon. Fra å bli ansett som 'bare for barn', illustrerer forfatterne hvordan TikTok er i ferd med å transformere plattformkulturer og dynamikken i de bredere kreative industrier. Ifølge forfatterne representerer TikTok et evolusjonært steg i måten kultur produseres og konsumeres på digitale plattformer. Denne tidsaktuelle boken gir viktig innsikt i et fenomen som påvirker mange aspekter av moderne mediekultur.