Siden 1930-tallet har Walt Disney Company skapt karakterer, bilder og historier som har fengslet publikum over hele verden. Hva ligger bak tiltrekningen av Disney-produkter? Hva er det ved Disney-fenomenet som tiltrekker både barn og voksne? I denne oppdaterte andre utgaven, som inneholder nye eksempler, undersøker Janet Wasko prosessene som gjør at Disney, en av verdens største medie- og underholdningskonserner, stadig klarer å fremstille fantasier som fenger millioner av mennesker. Wasko analyserer den historiske utviklingen av Disney-imperiet frem til det 21. århundre, og hun ser nærmere på innholdet i både klassiske og nyere Disney-filmer, tegnefilmer og TV-programmer. Hun diskuterer hvordan disse produktene blir laget, og hvordan noen av de samme teknikkene også er anvendt i Disney-temaparkene. Videre undersøker hun hvordan ulike målgrupper tar imot (og til tider omtolker) Disney-produktene. Ved å se på disse aspektene gir Wasko en grundig innsikt i hva som gjør Disney til en tidløs suksess.