Oppdag hvordan din bedrift kan dra nytte av vitenskapen som bidro til å vinne Det hvite hus. Visste du at den gjennomsnittlige konverteringsraten på nettet bare er 2 %? Dette betyr at så mye som 98 % av besøkende på din nettside ikke blir kunder. Hva er løsningen? A/B-testing. A/B-testing er en enkel, men effektiv metode hvor man viser forskjellige versjoner av en nettside til reell trafikk, og deretter måler hvilken versjon som påvirker besøkende mest. Ved å implementere A/B-testing kan selskaper øke effektiviteten av sin markedsføring og forbedre brukeropplevelsen, noe som i mange tilfeller kan føre til at de får doblet eller til og med tredoblet konverteringsratene. Testing har vært avgjørende for suksessen til ledende teknologiselskaper som Google, Amazon og Netflix. Til og med Barack Obama og Mitt Romney hadde dedikerte team som utførte A/B-testing på kampanjenettstedene sine under presidentvalget i 2012. Tidligere hadde ikke markedsføringsavdelinger muligheten til å utnytte kraften i A/B-testing, da det krevde kostnadskrevende ingeniørarbeid og IT-resurser.