Boken "AI and the Future of Banking" gir en spesifikk veiledning om hvordan avansert analyse og kunstig intelligens (AI) kan anvendes innen banksektoren. Med dagens utvikling av AI-teknologier kan organisasjoner bli smartere og mer effektive, noe som gjør dem i stand til å respondere på, lære av, og samhandle med menneskelige stemmer. Det anslås at innen 2025 vil halvparten av alle virksomheter benytte seg av disse intelligente, selv-lærende systemene. Banksektoren ligger i forkant av å utforske bruken av avansert analyse og AI for en rekke applikasjoner, som for eksempel kundeanalyse og formidling av investeringsrådgivning. Denne boken er utviklet for både nye og erfarne fagfolk innen banknæringen, og gir viktig informasjon om hvordan data og analyse påvirker deres roller, ansvar og karriereutvikling. I motsetning til mange eksisterende bøker om temaet, som ofte er over tekniske og vanskelige å forstå, er "AI and the Future of Banking" en lettfattelig og tilgjengelig guide.