David Ogilvy, en unik personligheter, har blitt omtalt som "den kreative kraften i moderne reklame" av The New York Times, og hans skarpe og ukonvensjonelle personlighet har opplyst bransjen som ingen annen reklamemann ifølge Adweek. Som en anerkjent forfatter har han også fått ros for sin bok "Confessions of an Advertising Man", som Wall Street Journal beskriver med en skrive stil som "knitrer, spraker og popper på hver eneste side". Forbes omtaler boken som "underholdende og litterær", og en verdifull innføring i reklame for enhver forretningsmann eller investor. På 38 år gammel, uten kvalifikasjoner, kunder eller mer enn 6 000 dollar på konto, inspirert av hvordan hans bestefar hadde mislyktes som bonde, men deretter blitt en suksessfull forretningsmann, bestemte han seg for å starte et reklamebyrå. Selv om David Ogilvy manglet penger og sertifikater, kompenserte han med sin intelligens, talent og oppfinnsomhet. Han ble den ultimate reklamemannen, en revolusjonær hvis innflytelse på yrket fortsatt gir gjenklang i dag.