Den bestselgende forfatteren av 'Big Data' er tilbake med en unik og grundig innsikt i hvordan spesifikke selskaper faktisk bruker big data. Big data er et begrep som alle har på tunga. Mange forstår dets makt og betydning, men få klarer å få grep om de handlingsrettede stegene og ressursene som kreves for å utnytte det effektivt. Denne boken kan kaste lys over kunnskapsgapet ved å vise hvordan store selskaper benytter big data hver eneste dag, fra en nærgående og praktisk perspektiv. Fra teknologi og media, til detaljhandel, sportslag, offentlige etater og finansinstitusjoner, får leserne et innblikk i de faktiske strategiene og prosessene som er i bruk for å lære om kundene, forbedre produksjonen, stimulere innovasjon, øke sikkerheten, og mye mer. Boken er strukturert for enkel navigasjon, slik at leserne raskt kan dykke inn i hvert kapittel som følger den samme oppbygningen, og gir nødvendig informasjon på en lettfattelig måte. For hvert selskap som er profilert, lærer du hvilken data som ble brukt, hvilket problem det løste og hvilke prosesser som ble satt i verk for å gjøre bruken praktisk, i tillegg til tekniske detaljer.