Forstå hvordan man kan omdanne mulighetene som ligger i big data til konkrete resultater i den virkelige verden. I dagens marked er det mye prat om big data, og det er klart at en grunnleggende forståelse av hva det er og hvordan det fungerer er essensielt. Men kunnskap om teorien alene er ikke nok til å skille seg ut i strategimøter. Det som virkelig vil gi deg en fordel, er evnen til å bruke big data for å oppnå målbare forretningsresultater og implementere strategier som forbedrer ytelsen. "Big Data" gir en klar innsikt, en veiledning og en trinnvis tilnærming for å utvikle din egen big data-strategi. Boken fungerer som en praktisk introduksjon til å sette teorien ut i praksis. Den er illustrert med mange virkelige eksempler fra en rekke selskaper og organisasjoner, og tar leseren gjennom fem trinn i SMART-modellen: Start med strategi, Mål metrikker og data, Anvend analyser, Rapportér resultater, Transformér. Den diskuterer også hvordan selskaper må definere tydelig hva de har behov for å vite.