Boken 'Business Statistics' tar i bruk aktuelt og relevant data fra virkeligheten for å gi studenter de nødvendige ferdighetene innen forretningsanalyser og kvantitativ beslutningstaking. Gjennom dette materialet lærer studentene hvordan de kan ta mer gjennomtenkte og informasjonsbaserte avgjørelser i dagens arbeidsliv. Boken gir en grundig forståelse av forretningsanalyser og den sentrale rollen som forretningsstatistikk spiller i ulike beslutningsprosesser. Underveis i teksten blir leseren introdusert for språket og terminologien som er knyttet til forretningsanalyser, samt definisjoner, tilnærminger og forklaringer som forsterker læringsopplevelsen. Denne internasjonale utgaven fortsetter den tradisjonen med å presentere forretningsstatistikk på en klar, fullstendig og studentvennlig måte. Den inkluderer nye case-studier i hvert kapittel som understreker betydningen og relevansen av statistikk i dagens samfunn. Videre har det blitt gjort tematiske endringer i utvalgte kapitler, og oppgavene har blitt revidert for å forbedre læringsutbyttet for alle kapitler.