Boken "Don't Teach Coding" er en omfattende ressurs for alle som ønsker å forstå hva programmering faktisk er, med fokus på lærere og foreldre. Til tross for at det er en generell enighet om viktigheten av datavitenskap i det 21. århundre, opplever mange lærere, foreldre og studenter vanskeligheter med å finne passende utdanningsressurser. Denne boken fyller et kunnskapshull ved å gi en klar forklaring på hva programmering innebærer og hvordan man kan undervise i det. Med en historisk forankret og filosofisk tilnærming til datakoding, gir "Don't Teach Coding" leserne innsikt i beste praksis for å undervise i datavitenskap til både elever og egne barn. Forfatterne, som er eksperter på undervisning av datavitenskap til studenter i alle aldre, deler praktiske erfaringer om hvorvidt programmering er et fagområde for alle eller om det er forbeholdt spesialister. Denne banebrytende boken oppsummerer også nyere vitenskapelig forskning om hvordan hjernen lærer programmering, og inneholder praktiske øvelser for leserne.