Boken "Elephant in the Room" tar et systematisk blikk på hvordan relasjoner påvirker lederskapets suksess og eksisterende virksomheters prestasjoner. I en tid der relasjoners betydning aldri har vært mer kritisk, er det avgjørende for ledere å forstå at de ikke lenger kan stole på lang tid eller slapt konkurranseforhold for å kompensere for ineffektivitet som følge av dårlige relasjoner. I dagens samfunn må ledere ta raske og veloverveide beslutninger i samarbeid med mennesker, selv med de som de deler lite til felles med – kanskje til og med ikke en tidssone. Denne boken setter derfor forholdet mellom mennesker i sentrum for hva ledere må mestre for å oppnå suksess. Gjennom dyptgående observasjonsstudier og klinisk forskning utforsker forfatterne hvordan relasjoner på toppnivå i organisasjoner fungerer, utvikler seg og endres. Boken viser ikke bare hvordan man kan forstå og styrke disse relasjonene, men også hvordan man kan transformere dem slik at de kan tåle intense press og konflikter. Med et forord av Peter, gir denne viktige boken leseren verktøyene de trenger for å styrke og forbedre sine relasjoner i arbeidslivet.