Evil by Design tar leserne med inn i den fascinerende verdenen av overbevisende design, der psykologiske prinsipper, markedsføring og designkonsepter smelter sammen for å avsløre hvordan selskaper får oss til å føle oss bra med å gjøre det de ønsker. Ved å utforske de mørke sidene av design, stiller boken spørsmål ved hvorfor vi er mottakelige for visse overbevisende teknikker og hvordan de påvirker våre beslutninger. Gjennom en rekke eksempler fra internett gir boken lettfattelige og anvendbare mønstre for hvordan disse designteknikkene kan implementeres i praksis. Organisert etter de syv dødssyndene, dekker den temaer som: * Stolthet — hvordan bruke sosialt bevis for å posisjonere produktet ditt i samsvar med besøkendes verdier * Dovenskap — lage en vei med minst motstand som leder brukerne dit du ønsker * Grådighet — øke kundenes forpliktelse og bruke tapaversion for å holde dem der * Sinne — forstå kraften i metafysiske argumenter og anonymitet * Misunnelse — skape en statuskultur rundt produktet ditt og nære aspirerende ønsker * Begjær — omdanne ønsket til forpliktelse ved å bruke følelser for å overvinne rasjonalitet.