I 'From the Campfire to the Holodeck' presenterer David Thornburg, en prisbelønt futurist og utdanningskonsulent, sine ideer om hvordan utdanningsrom og undervisningsmetoder kan optimaliseres for å fremme mer effektiv læring. Thornburg argumenterer for at læringsinstitusjoner bør tilby en balansert tilnærming ved å skape ulike typer læringsrom: Campfire-rom for forelesninger, Watering Holes for samtaler mellom jevnaldrende, Caves for stille refleksjon og Life-rom der studenter kan anvende det de har lært. Han mener at lærere bør endre rollen sin fra å være 'visdommens formidler' til å bli 'veilederen i siden.' Uavhengig av om du er skoleleder med interesse for redesign av skolen eller lærer som ønsker å lage bedre undervisningsopplegg, gir denne boken verdifulle innspill om hvordan du kan: * Øke elevenes engasjement * Legge til rette for prosjektbasert læring * Integrere teknologi i klasserommet. Boken fungerer som et verktøy for både administrasjon og lærere, med praktiske råd for en mer engasjerende og meningsfull læringsopplevelse.