Får du maksimalt utbytte av visuelle læringsressurser? Den andre utgaven av den bestselgende boken 'Graphics for Learning' er nå grundig revidert og oppdatert. Denne boka oppsummerer retningslinjene for optimal bruk av grafikk i undervisningsmateriell, inkludert multimedia, tekster, arbeidsverktøy og presentasjonslysninger. Retningslinjene er basert på den mest oppdaterte empiriske forskningen innen fagfeltet og kompletteres med et rikt utvalg eksempler fra varierte opplæringsmateriell. Forfatterne demonstrerer hvordan man planlegger illustrasjoner for ulike typer innhold, som fakta, begreper, prosesser, prosedyrer og prinsipper. I tillegg tar boken for seg tekniske og miljømessige faktorer som påvirker hvordan opplæringsfagfolk kan anvende retningslinjene i sine prosjekter. Den første utgaven har fått mye ros, og leserne har gitt uttrykk for at de har etterspurt en bok som knytter kognitiv forskning om læring til grafikk og undervisningsdesign. Boken forklarer ikke bare hvordan man kan få grafikk til å fungere effektivt, men gir også et solid grunnlag for praktisk anvendelse.