"Great Habits, Great Readers" utforsker hvordan gode lesevaner kan utvikles gjennom målrettet undervisning. Forfatteren Paul Bambrick-Santoyo argumenterer for at dyktige lesere ikke er et resultat av genene eller skjebnen, men snarere et produkt av de vanene de utvikler med støtte fra sine lærere. I de tidlige årene av formell utdanning er mulighetene for å bygge disse vanene avgjørende for å lukke lesegapet og forberede barna for suksess. Dessverre ser K-4 utdanningen ut til å forsterke forskjellene mellom sterke og svake lesere i stedet for å utjevne dem. Med Common Core standarder som setter enda høyere krav, er det nødvendig med effektive løsninger. Denne boken presenterer strategier, systemer og undervisningsmetoder fra fremragende klasserom, som gir elevene mange verdifulle muligheter til å mestre en av de mest komplekse ferdighetene mennesket kan tilegne seg. Boken tilbyr tydelige undervisningsstrategier for å lære lesing til alle elever, uansett nivå, og inneholder mer enn 40 videoklipp fra virkelige klasserom som illustrerer hvordan disse prinsippene kan anvendes i praksis.