I boken "Have a Nice Conflict" utforsker John Doyle hvordan man effektivt kan navigere i og forebygge konflikter. Som salgsleder er John kjent for sine imponerende resultater; han er selskapets største inntektsdriver og har alltid hatt en proaktiv tilnærming. Men etter å ha blitt forbigått til en forfremmelse – igjen – og mistet to direkte medarbeidere som kritiserte hans brusende stil, innser John at det er på tide å endre perspektiv. Med hjelp fra Mac, en ekspert på Relasjonsbevissthetsteori, lærer John om de tre stadiene av konflikt og hvordan han reagerer i hver av dem. Gjennom å bli bevisst på sine egne verdier og utløsende faktorer, samt forståelse for andres perspektiver, oppdager John hvordan han kan håndtere vanskelige situasjoner mer effektivt. Med denne nye innsikten får han muligheten til å uttrykke seg på en måte som treffer andre, og til og med unngå konflikter helt. Boken tilbyr verdifulle verktøy for både personlig og profesjonell vekst.