Boken "How Great Leaders Think: the Art of Reframing" presenterer en velprøvd modell som tilbyr kraftfulle og elegante strategier for ledere. Gjennom tankevekkende og moderne eksempler viser forfatterne hvordan en mer kompleks tenkning er nøkkelen til bedre lederskap. Ledere som forstår omgivelsene sine er bedre rustet til å identifisere hvilke tiltak som må til for å oppnå ønskede resultater. Bolman og Deals innflytelsesrike fire-ramme-modell, utviklet i deres bestselger "Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership", gir en tilgjengelig guide til å forstå fire viktige aspekter ved organisasjonsliv: struktur, mennesker, politikk og kultur. Ved å navigere i kompleksiteten kan ledere dekode den kaotiske verden de lever i, se flere muligheter, fortelle overbevisende historier, og finne mer effektive strategier. Boken inkluderer konkrete eksempler fra kjente ledere som Jeff Bezos fra Amazon, Howard Schultz fra Starbucks, Tony Hsieh fra Zappos, Ursula Burns fra Xerox, og den avdøde Steve Jobs fra Apple.