«Leading the Sustainable Business Transformation» er en omfattende veiledning for planlegging, gjennomføring og presentasjon av bedriftsinitiativ innen bærekraft. Bygget på grundig forskning fra Det internasjonale institutt for ledelse og utvikling (IMD) i Sveits, gir denne boken leserne innsikt i hvorfor bærekraft er avgjørende, hva bærekraft innebærer, hvordan det integreres i bedriftsstrategi, og hvordan implementeringen kan skreddersys til den enkeltes selskapsbehov. Denne veiledningen legger stor vekt på både strategisk og organisatorisk arbeid og tilbyr et rammeverk for å oppnå solide økonomiske resultater uten å gå på bekostning av verdens natur- og sosialressurser. Gjennom detaljerte casestudier og sitater fra toppledere gir boken kontekst og dybde til temaer som: hvordan sosiale og miljømessige bærekraftinitiativer er tydelig forskjellige fra den mye kritiserte Environmental, Social, and Governance (ESG) rammen, samt barrierer for endring knyttet til organisasjonskapasitet.