Boken "Market Segmentation: How to do it and how to profit from it, revidert og oppdatert 4. utgave" gir en grundig og systematisk tilnærming til markedsegmentering, som er avgjørende for å skape segmenter basert på reelle behov. Denne boken er unik i sin tilnærming, som gir leserne verktøy til å unngå de kostbare feilene som ofte oppstår når segmenteringen ikke utføres korrekt. Mange bedrifter har leid bort betydelige ressurser på dyre initiativer som Total Quality Management (TQM), Business Process Reengineering (BPR), Balanced Scorecards, Six Sigma, kunnskapsledelse, innovasjon, relasjonsmarkedsføring og CRM, uten å oppnå ønskede resultater. Dette skyldes i stor grad manglende strukturert tilnærming til markedsegmentering. Boken tilbyr derfor en praktisk, direkte og nyttig metode for å forstå og implementere effektiv markedsegmentering. Det er en uvurderlig ressurs for både profesjonelle og studenter, og bygger på omfattende erfaring og kunnskap innen emnet.