«Media Compass: En følgesvenn for internasjonale medielandskap» gir et omfattende og inkluderende blikk på mediemiljøene i 45 land verden over. I denne boken, skrevet av et internasjonalt team av fremstående akademikere, blir både langsiktige mediesystemer og varierende trender i mediebruk utforsket. Gjennom en kombinasjon av landsspesifikke sammendrag og komparative studier av geopolitiske regioner, fungerer dette tverrfaglige referanseverket som en grundig beskrivelse av viktige elementer som påvirker de politiske, sosiale, demografiske, kulturelle og økonomiske forholdene i medieinfrastrukturer og offentlig kommunikasjon. «Media Compass» muliggjør kartlegging av medielandskap på global skala, og inneholder oppdaterte empiriske undersøkelser av individuelle land og regioner, samt komparative analyser av spesifikke områder innen offentlig kommunikasjon. Boken har 45 innledninger, som leder leserne fra en generell oversikt til en dypere diskusjon av hvert lands unike medielandskap, og tar for seg formative forhold, omstendigheter og historisk bakgrunn.