Forbedre elevers leseferdigheter og litterære kompetanse med den nyeste utgaven av denne bestselgende boken. Den nylig reviderte tredje utgaven av "Reading for Understanding: How Reading Apprenticeship Improves Disciplinary Learning in Secondary and College Classrooms" representerer det nyeste i en rekke utgivelser som har satt sitt preg på feltet ungdomslitteratur. Boken tilbyr strategier for å øke leseuavhengigheten hos elever på mellomtrinnet, videregående skole og universitetsnivå. Forskning fra NSF, IES og OII har bekreftet effektiviteten til modellen presentert i "Reading for Understanding", som viser seg å være effektiv for å heve elevers leseferdigheter. Forfatterne presenterer en klar og konsis ramme for undervisning som er tilpasset elever med ulike læringsbehov, inkludert de som har spesielle behov og de som deltar i æres- og Advanced Placement-kurs. I tillegg inkluderer boken: * En direkte sammenheng med faglig litteratur, noe som gjør den til en verdifull ressurs i et bredt spekter av klasserom * Forklaringer som klargjør metodene.