I denne nyeste utgaven av 'Small Teaching' presenterer James M. Lang forskningsbaserte undervisningsteknikker som enkelt kan implementeres av undervisere innen alle fagområder. Boken belyser hvordan forskning på læring kan forbedre studenters læringsutbytte, forutsatt at vi vet hvordan vi skal bruke denne kunnskapen. Lang fyller et viktig gap i litteraturen om høyere utdanning, der han kobler sammen kognitiv teori med den praktiske klasseromshverdagen. Gjennom en rekke små, men kraftfulle endringer tilbyr han en strategi for å forbedre studentlæring. Disse endringene er enkle å gjennomføre og kan ofte utføres i løpet av én undervisningstime. ‘Small Teaching’ inneholder enkle intervensjoner som lett kan integreres i eksisterende undervisningsteknikker, og gir klare beskrivelser av hvordan dette kan gjøres. Leserne vil oppdage korte læringsaktiviteter for klasserommet eller nettundervisning, engangsintervensjoner, samt små justeringer i kursdesign eller studentkommunikasjon. Disse små forbedringene vil bidra til å justere undervisningen din i tråd med den nyeste forskningen innen kognitiv vitenskap.