Boken 'Software in 30 Days' presenterer en radikal tilnærming for å gjennomføre IT-prosjekter på en raskere og mer kostnadseffektiv måte enn hva de fleste tror er mulig. Ved å oppsummere Agile- og Scrum-metoden for programvareutvikling, viser forfatteren hvordan det er mulig å utvikle banebrytende programvare på bare 30 dager. Prosjekter som anvender denne metoden er tre ganger mer vellykkede enn de som ikke gjør det. 'Software in 30 Days' er skreddersydd for ledere innen forretningsdrift, gründere, produktutviklingsledere og IT-ledere som ønsker å forbedre programvareutviklingen betraktelig. Boken gir innsikt i hvordan den ukonvensjonelle prosessen fungerer, hvordan man kan komme i gang, og hvordan man oppnår suksess. Den adresserer hvordan man kan kontrollere risiko, håndtere prosjekter og sikre medarbeidernes suksess ved å implementere enkle, men dyptgripende endringer i tankegangen. Forfatterne forklarer kraftfulle konsepter som mulighetenes kunst, bunn-opp intelligens og hvorfor det er gunstig å feile tidlig – alt med en risiko som ikke overstiger tretti dager. Produktivitetsgevinsten sammenlignet med tradisjonelle 'vannfallmetoder' har vært over 100 % i mange prosjekter.