I psykiatri, som i all medisin, er klinikere ofte involvert i utdanning av studenter og spesialister, men få har selv fått opplæring i pedagogikk. Forbedring av kvaliteten på psykisk helseutdanning bør ikke bare føre til bedre kvalitet på psykiatrisk behandling, men også gjøre yrket mer attraktivt for medisinstudenter. Denne omfattende teksten, skrevet av et team av internasjonale eksperter med mange års erfaring, tar et globalt relevant perspektiv når det gjelder å tilby praktiske instruksjoner og råd om alle aspekter ved undervisning i psykiatri. Boken dekker læring fra undergraduate- og postgraduate-nivå til primærmedisinske og samfunnsinnstillinger, og gir leserne mulighet til å finne løsninger på problemene de står overfor, samt å bli oppmerksomme på potensielle problemstillinger de bør forberede seg på. Boken diskuterer utvikling av læreplaner med eksempler fra hele verden, for å gi stipendiater de grunnleggende holdningene, kunnskapene og ferdighetene de trenger for å praktisere psykiatri.