I takt med at bevisstheten om arbeidsgivermerker øker i Europa, Nord-Amerika og Asia-Stillehavet, anerkjenner ledende selskaper at dyktige og motiverte ansatte er like viktige for kommersiell suksess som lønnsomme kunder. Boken 'The Employer Brand' tar for seg hvordan disse selskapene anvender prinsippene fra merkevarebygging til sine egne organisasjoner. Denne omfattende boken begynner med en gjennomgang av de pressfaktorene som har ført til en økt interesse for arbeidsgivermerker og gir deretter en historisk bakgrunn for merkevareledelse. Den beskriver også de praktiske stegene som er nødvendige for å oppnå suksess innenfor arbeidsgivermerkeledelse, inkludert forretningsgrunner, forskning, posisjonering, implementering, ledelse og måling. Gjennom konkrete eksempler på kjente arbeidsgiverhistorier fra selskaper som Tesco, Wal-Mart, British Airways og Prêt a Manger, gir boken en dypere forståelse av hvordan arbeidsgivermerker kan utvikles og administreres effektivt.