Har du noen gang lurt på hvor de store, banebrytende ideene kommer fra? Hvordan klarer innovatører å oppdage muligheter for revolusjon i bransjen som alle andre ser ut til å gå glipp av? I motsetning til hva mange tror, er innovasjon ikke en mystisk kunst som er forbeholdt et utvalgt få. "The Four Lenses of Innovation" avkrefter grundig denne seiglivede myten ved å presentere det vi alle har ventet på: nyheten om at innovasjon er systematisk, metodisk og at vi alle kan oppnå det. Ved å undersøke hvordan noen av verdens mest suksessfulle innovatører—som Steve Jobs, Richard Branson og Jeff Bezos—kom opp med sine revolusjonerende ideer, identifiserer den bestselgende forfatteren Rowan Gibson fire sentrale forretningsperspektiver som vil gjøre deg i stand til å oppdage banebrytende muligheter for innovasjon og vekst: * Utfordring av ortodokser—Hva om de dominerende konvensjonene i ditt felt, marked eller industri er utdaterte, unødvendige, eller rett og slett feil? * Utnytting av trender—Hvor er skiftene og discontinuityene som vil forme fortiden, nåtiden og fremtiden?