I 'The Human Brand' utforsker Chris Malone og Susan T. Fiske hvorfor vi knytter følelser og personlige relasjoner til selskaper og merkevarer på samme måte som vi gjør med hverandre. Er det ikke fascinerende hvordan vi kan hate banken vår, elske smarttelefonene våre, og mistenke kabelselskapet for å prøve å lure oss? Denne boken tar oss med inn i hjertet av dette fenomenet, og avdekker hva som skjer i hjernen vår når vi vurderer de ulike merkene vi omgir oss med. Gjennom banebrytende forskning har duoen av kundeopplevelsesekspert Malone og anerkjent sosialpsykolog Fiske avdekket at våre oppfatninger av merkevarer ofte springer ut fra spontane vurderinger av varme og kompetanse – de samme to faktorene som former våre inntrykk av mennesker. For å oppnå langsiktig suksess i dagens marked er det essensielt at selskaper skaper genuine relasjoner til sine kunder. Bokas sentrale budskap er at vi som kunder har rett til å forvente ansvarlighet fra de selskapene og merkevarene vi velger å støtte.