Boken 'The Playful Classroom' gir lærere verdifulle verktøy for å integrere lek i klasserommet, slik at læring blir meningsfylt, relevant og morsomt. Forskning viser at alle elever – uansett alder, bakgrunn eller bosted – får betydelig utbytte av klasserom fylt med kunst, kreativitet og latter. En atmosfære preget av moro, lekenhet, kreativ tenkning og individuell uttrykksform bidrar til positive opplevelser, som igjen fører til mer engasjerte elever, bedre læringsmiljø og vellykkede læringsresultater. Denne boken er spesialtilpasset for K-12 lærere og beskriver hvordan de kan utvikle en leken tankegang for å gi elevene meningsfulle, relevante og gøye læringsopplevelser. Som en unik guide sier forfatterne at de gir leseren alt som trengs for å inkludere engasjerende, praktiske leksjoner og kreative aktiviteter, uavhengig av nivå og fag. Bygget på moderne og banebrytende verk om læringsteori og pedagogikk knyttet til lek, gir boken innsikt i hvordan lærere kan inspirere sine elever ved å bringe leken inn i undervisningen.